Szeretettel köszöntelek a Opera klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Opera klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Opera klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Opera klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Opera klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Opera klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Opera klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Opera klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Fischer Ádám szerint A kékszakállú herceg vára nem akkor jó darab, ha tombolnak a végén, hanem akkor, ha a néző "hazaviszi”, és tovább él benne. Persze gyorsan hozzátette azt is, hogy a tombolás és a bravózás nem árt az előadásnak.
Az Operaház következő premierjén egy darabot egyetlen este, két különböző, de egymással szorosan összefüggő, egymást kiegészítő interpretációban adnak elő. A kékszakállú herceg várát a Budapesti Wagner-napokon megismert Hartmut Schörghorfer rendezi, Fischer Ádám dirigálja, Juditot Vizin Viktória, a herceg szerepét Szabó Bálint alakítja.
Sajtóértesülések szerint Leonyid Gyeszatnyikov lesz a moszkvai Bolsoj Színház fő-zeneigazgatója.
Leonyid Gyeszatnyikov 1955-ben született Harkovban. A leningrádi konzervatóriumban tanult, ahol 1978-ban végzett. Az elmúlt években Gidon Kremerrel dolgozott együtt. Gyeszatnyikov operát, instrumentális és filmzenéket egyaránt komponál. Az 53 éves zeneszerző Alekszander Vegyernyikovot váltja a poszton, aki azért mondott le, mert úgy érezte, a bürokrácia érdekei érvényesülnek a művésziek helyett.
|
|
Dicséretes vállalás, hogy az Operaház műsorában továbbra is szerepelnek a legfiatalabb korosztályokat, vagyis a jövő közönségét célzó előadások. Az őszi programban a tavalyi, nagyszerű Pomádé királyt követően újabb gyerekeknek szóló bemutató szerepel, ezúttal gyerekek közreműködésével.
Britten 1949-ben bemutatott, A kis kéményseprő című műve a Csináljunk operát! (Let's Make an Opera) című gyermekdarab utolsó felvonása. A darab első része A kis kéményseprő című mű keletkezéséről szól, és azzal a pedagógiai szándékkal íródott, hogy megismertesse az opera műfaji jellegzetességeit a fiatal korosztállyal, az előadásban szereplő és a nézőtéren helyet foglaló gyerekekkel egyaránt.
Fischer Ádám mutatja be az új Cosít Salzburgban
Július 25-től augusztus 30-ig zajlanak az idei Salzburgi Ünnepi Játékok, ahol Fischer Ádám vezényli a Cosí fan tutte új produkcióját.
A Mozart-opera premierje június 30-án lesz. A Cosí bemutatásával a rendező, Claus Guth befejezi 2006-ban a Figaro házasságával kezdett, majda Don Giovannival folytatott Mozart-da Ponte-ciklusát. (A Figaro idén is szerepel a programban.) Bár a három darab között közvetlen kapcsolat nincs, dramaturgiailag mégis egyetlen ívet írnak le, mivel szervező elvük Erósz dinamikája - indokolja a választást az előadások dramaturgja, Andri Hardmeier a Salzburgi Ünnepi Játékok honlapján.
Meghallgatás a Bastille-ban, eredmények Budapesten |
2009.04.21. Fidelio |
Április 18-án lezárult az Operaverseny és Fesztivál a Mezzo Televízióval első fordulós meghallgatása Budapesten. A budapesti helyszínt New York és Gdansk előzte meg, jelenleg pedig Párizsban, az Opera Bastille-ban folyik a válogatás. |
||
A négynapos budapesti első forduló izgalmas eredményekkel zárult és váratlan fordulatokat tartogatott a versenyzők és a szervezők számára egyaránt. |
- Szerencsére azonban Richard Strauss írt egy valódi koloratúr-fõszerepet is?
- Zerbinetta Az Ariadné Naxosz szigetén címû operából? Ez a szerep volt pályafutásom koronája. Nagyon nehéz szerep, de igazán a szívemhez nõtt, a mai napig bennem él. Csodálatos elõadások születtek Ferencsik Jánossal. Hogy õ micsoda karmester volt, azt persze nem nekem kell most elmondani. A nehéz koloratúrás részeknél mindig fokozottan figyelt rám. Azt mondta: ?Itt maga a karmester, mert maga kötéltáncot jár.? Ez mutatja az igazi nagy muzsikust: nem csak dirigens, de partner is.
- Eddig fõleg koloratúrszerepekrõl esett szó. Ha azonban visszaugrunk kicsit az idõben, meg kell emlékeznünk arról is, hogy kezdetben nem ebbe az irányba képezték a hangját?
- Olga néni abban volt igazán nagyszerû, hogy mindenkirõl pontosan meg tudta állapítani, milyen a hangfaja. Ha csak a szopránokat nézzük, akkor is számtalan típust különböztethetünk meg: van mezzo, van lírai szoprán, drámai szoprán, drámai koloratúrszoprán, lírai, szubrettkoloratúr és így tovább.
- Másik darabban is elõfordult, hogy több szerepet is alakított: a Hunyadi Lászlóban például mind Szilágyi Erzsébetként, mind Gara Máriaként bemutatkozhatott, ráadásul felváltva énekelte a két szerepet. Erre hogyan került sor?
- A színház engem elsõként Szilágyi Erzsébetre tûzött ki. Ugyanakkor Szegeden, a Szabadtéri Játékokon pedig Gara Máriát kérték tõlem. És miután ott elénekeltem Máriát, a színház is felkért, hogy a következõ felújításon ezt a szerepet énekeljem.
- Közben volt egy állandó munkahelye is?
- Akkoriban a Honvéd Mûvészegyüttes szólistája voltam; nemegyszer elõfordult, hogy vidéki turnéról kellett visszafordulnom, hogy este beugorjak a megbetegedett kolléganõ helyett A varázsfuvolába ? sejthetik, milyen ?könnyû? volt egész napos oda-vissza utazgatás után elénekelni ezt a ?kis? szerepet? Nos, így telt el másfél év. Aztán az 1956-os forradalom után új igazgatója lett az Operaháznak, Palló Imre. Neki is próbát kellett énekelnem, Isten tudja, hány Éj királynõje után.
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu