Szeretettel köszöntelek a Opera klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Opera klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Opera klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Opera klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Opera klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Opera klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Opera klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Opera klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Étienne-Nicolas
Méhul francia zeneszerző Adrien (Hadrianus) című operáját mutatja be
kedden este az Orfeo Zenekar és a Purcell Kórus a Bartók Béla Nemzeti
Hangversenyteremben.
A koprodukcióban a Művészetek
Palotája mellett a híres kutatóközpont, a velencei Palazzetto Bru Zane
vesz részt. Vashegyi György vezényletével lemezre is kerül a mű.
"Jellemzően lendületes, gyors az Adrien zenéje, csupán a lassabb
pillanatokban utal korának stílusára, Mozart és Haydn klasszicizmusára.
Így érthető, hogy az 1763 és 1817 között élt Étienne-Nicolas Méhult
miért is nevezték romantikusnak, megelőzve az igazi romantikusokat" -
mondta el az MTI-nek Vashegyi György karmester, hozzátéve, hogy az
előadás felér egy ősbemutatóval, hiszen a darab tudomása szerint
1801-ben hangzott el utoljára.
Méhul 15 éves korában érkezett az Ardennek vidékéről Párizsba, ahol
Gluck műve, az Iphigenia Tauriszban előadása gyakorolt rá nagy hatást,
így ő is a glucki operastílus nyomán indult el - részletezte a
karmester.
A jelenlegi produkció úgy jött létre, hogy a 2011-es Budapesti
Tavaszi Fesztiválon elhangzott Rameau-előadásukat hallotta Benoit
Dratwicki zenetörténész, aki a velencei Palazzetto Bru Zane
kutatóintézet művészeti tanácsadója. A Fondation Bru egy széleskörű
tudományos és kulturális - zenei - kutatásokat támogató alapítvány.
"Zenei központja a hihetetlen nagy erőforrásokkal és szakmai
elkötelezettséggel dolgozó Palazzetto Bru, amely a barokk utáni és az
első világháború végéig keletkezett zeneműveket kutatja. Az elmúlt két
évben több mint 70 ritkaságot adtak ki CD-n" - mutatott rá Vashegyi
György.
A honlapjuk szerint a budapesti előadással párhuzamosan a
Palazzetto Bru Zane produkciójában kerül színre a párizsi Opéra
Comique-ban Bizet A gyöngyhalász című műve, Nürnbergben pedig Rossini
Tell Vilmosát játsszák.
Vashegyi György kifejtette, jelentős, hogy ebbe a sorozatba az
Adriennel ők is bekerültek. Két napon át készítik a Harmonia Mundi
forgalmazásában megjelenő album felvételét a hangversenyteremben, majd
kedden este a három felvonásos darabot a közönség számára is
bemutatják. A karmester hozzáfűzte, remélhetően 2014-ben folytatódik az
együttműködés, egy Rameau-opera rögzítését tervezik.
A szerepeket francia anyanyelvű, a francia repertoárt jól ismerő
művészek éneklik: a címszereplő Philippe Do mellett Gabrielle
Philiponet, Jennifer Borghi, Philippe Talbot, Marc Barrard, Nicolas
Courjal, Jean Teitgen lép pódiumra. A felvétel és az előadás
koncertmestere Simon Standage.
Étienne-Nicolas Méhul a glucki operareformot folytató, Webernek,
Berlioznak, sőt Wagnernek is utat mutató muzsikus, Cherubini barátja és
egyben riválisa negyvennél is több színpadi művet hagyott az
utókornak.
A Hadrianus, Róma császára (később csak Hadrianus - Adrien) minden
zenei szépsége és értéke ellenére sem futott be jelentős karriert,
ennek oka az adott történelmi környezetben keresendő. A forradalom
alatti és utáni Franciaország több politikai rendszere is a darab
felforgató jellegére hivatkozva zárkózott el repertoáron tartásától.
http://www.kulturkalandor.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=8889&Itemid=82
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Ez a 14 éves csodagyerek lehet a következő Mozart
Ilyen élmény operára bedobni egy felest
Nagyszabású New York-i túrára indul az Opera
Új kiadvánnyal és díjakkal ünnepelt az Opera